söndag 2 oktober 2011

Spegel, spegel på bordet där, säg mig hur gammal du är.....

Det här är en av två spegellampetter som jag fyndat på ett lokalt loppis. Tyvärr är delar av speglarna trasiga och låg i bitar i en  påse. Det har gått många år sedan 7 års olycka, jag tror faktiskt de kan vara från 1700-talet! På den här har ljushållaren gått av, den ligger också i påsen. Jag skulle vilja klistra dit spegelbitarna men är rädd att baksidan av spegelglaset förstörs av limmet. Är det någon som vet hur jag ska göra?
Det här är en spegellampett i tenn, det sitter en på var sida om mitt "nyfikenfönster". Jag tycker att speglar ger spännande och ytterligare vinklar till ett rum, det gillar jag!  Nyfikenfönstret visar jag en annan gång.
Jag har fortfarande problem att kunna kommentera hos er och kanske någon hos mig, hur ska jag då få svar på frågan om lim och spegel?
Önskar alla som kikar in en skön söndag!

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag kan kommentera, men tyvärr vet jag inte hur det funkar med lim på spegeln. En som kan sånt är Pia/Skogslyckan, du hittar henne i min blogglista. Hon har stenkoll på gamla saker.
Bilden på mig vid grinden togs för 1 år sen.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhh så vacker!!!!
Jag kan inget om sådant men du hittar nog någon som kan!
Kram Kathrine

STENLYCKA sa...

Jag har heller ingen aning hur man gör med den vackra spegeln men kolla med Pia som AnnaMaria skrev. Pia är jätte duktig!
Jag läste på en annan blogg som också hade problem med kommentarer att hon hade fått tipset att byta till Google Chrome. Jag har Mozilla Firefox som användare och det har fungerat perfekt.
Jag märkte igår att jag inte kunde kommentera mer än en gång på samma inlägg på din blogg, när jag försökte igår så kunde jag inte se några kommentarer från någon läsare och det fanns heller inget kommentarfält på ditt inlägg.
Hoppas det ordnar sig för dig.
Kram Raina

STENLYCKA sa...

Roligt att det fungerar med kommentarerna,och vad trevligt att du gillade musiken, kul när det underlättar tråkig städning.
Kramen och ha en bra måndag!

Här är gudagott att vara ! sa...

Tack för din fina hälsning ♥ !
-Så vackra speglar du hittat...kanske du kan höra hos någon glasmästare som kan laga dom ?!
-Gillar också gamla speglar...tycker att det är spännande att tänka på alla olika människor som tittat sej just i den spegeln...
Sköt om dej !
Kram / Anneli