tisdag 8 november 2011

Kitsch


Jag brukar vara ganska säker på vad jag gillar, vad som får komma över tröskeln hit in till mig. Men inte i det här fallet.....
Det är många gånger jag har förvisat lyktan till källaren, den fula rackaren. Lika många gånger har jag blivit glad att återse den igen, den fina rackaren.


Fotot är taget i augusti av en nybörjare i bloggvärlden. Nu är jag lite mer van vid både kameran och datorn men vad hjälper det när det är becksvart när jag kommer hem, det är omöjligt att fota då.  Det går åt massor av stearin och värmeljus och även ful/fin lyktan är tänd just nu. Men snart åker den ner i källaren för att ge plats åt adventsljusstaken.
Gokväll och kram till Er
Cia





4 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
förstår din känsla har oxå en del saker som jag känner så för...
du får njuta av den och sedan plocka ner den när du tröttnat och sedan plocka fram den igen....
ha en go kväll
kram
sandra

Crocodile Dundee sa...

hihi kul skrivet! Förstår vad du menar.

Fågel Blå sa...

Hej Min vän!!!
Åhh jag tycker den var så fin,,, väldigt annorlunda, är den gammal?
Hoppas din dag blir fin!
Kramar Kathrine

Här är gudagott att vara ! sa...

Gillar den fine lille rackaren !
- Tycker att den borde få vara uppe mer och inte ligga i källaren ! ;)
-Du undrade om min dörrmatta...jo den gjorde jag för många år sedan.
Den är gjord av vide, men har även gjort mattor av björkris. - Nu kan jag tyvärr inte pyssla med sånt längre, pga min värk. :(
Ha det gott ! ♥
Anneli