söndag 15 april 2012

Nya krukväxter.


När jag var till Säter köpte jag några växter hos Melinda, förutom inredning har hon nu även krukväxter. Gissa om jag blev glad när jag äntligen hittade sophora! Det är den jag planterat i järnurnan, jag vet nu att det uttalas sofora och att växten ursprungligen kommer från Nya Zeeland.
Den andra blomman är någon slags variant på plättar i luften. Jag kommer inte ihåg vad den hette för jag var så fokuserad på den första.


Nu laddar jag för en ny vecka, jag måste säga att det tar emot lite och så brukar det vara efter en längre ledighet. Men jag vet också att när jag väl är igång så tänker jag inte mer på det.

Tack för alla kommentarer, jag blir så glad och uppskattar dem verkligen!

Ja, det är bara att önska oss en bra start på veckan, eller hur?!
Varm kram från mig,
/Cia

18 kommentarer:

Hulda sa...

Så utrolig søt den vogna di under her var. Virkelig nostalgisk og vakker. Så skjønn med det teppet i, og den grønne døra til bakgrunn.
Flott blomster også, passet perfekt til krukkene. :)

lisashus sa...

Åh, du har skaffat en sophora! Jag har haft två, men misslyckats med dem båda! Hoppas att du har bättre tur! Det är i alla fall en ljuvlig växt - så skir och vacker i sitt växtsätt!
Lisa

LOPPISLIV sa...

Ja den är så himla fin denna sirliga blomma :-)) Vilken charmig dockvagn i förra inlägget.

Kram Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den där sophoran är jättefin, dom små gracila bladen än jättevackra. Jag gillar också växter som är sirliga.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Sophoran är jättevacker, en favorit, liksom plättar i luften..
Ha en bra vecka
Kram Lily

Tinas bo sa...

Ja tänk att jag skulle tycka om dessa växter till slut!! :))
Tyckte de såg halvdöda och trista ut i början... hihi
Tyvärr har jag inte lyckats hitta några här i Tyskland....

Så vackert sirliga..

Ha en fin start på veckan du oxå!
Kram Tina

Vardag och flärd sa...

Jag letar också efter en sophora, en dag har jag nog en hos mig!
Kram Eva

Vitspets sa...

Nu blir jag Avis .... :-) :-)
Jag vill också ha en Sophora
Kram Karina

Kristina sa...

Så fina blommor! Sophoran är jättefin. Den skulle jag förmodligen ta död på direkt. Har svårt för att hålla liv i plättar i luften också tyvärr.Köpte däremot några Peperomia tror jag dom hette.En fetbladig variant som är jättefina och som växer som bara den.
Är i samma sits som du, har varit ledig ett tag och ska igång igen imorgon.Lite lätt ångest just nu men den släpper så fort jag kommer till jobbet.
Hoppas du får en fin vecka Cia!
Kram
Kristina

Vitspets sa...

Spöket tackar ... :-) :-)
Kram Karina och Spöket

Chokladvillan 1910 sa...

Jättefin växt med det lite underliga namnet...hehe
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, den växten är ju så skir o vacker, så Melinda har såna vackra blommor, va fin den blev i urnan! och kristallkronan, så vacker den är , och tapeten, ursnygg!!!! Mari.

designofluna sa...

Vilken häftig växt. Den har jag aldrig sett förut.
Kram Malin

Här är gudagott att vara ! sa...

Sophoror har jag aldrig hört talas om förr ! - Så fantastiskt vackert den växer. Tror du dom på blomaffären vet vad det är om man frågar efter en sophora ;)
Önskar dej också en härlig och fin vecka ♥
Varmaste kramar / Anneli

Fågel Blå sa...

Åhh så fin Din sophora är, jag har en också!
Skall visa den någon dag!
Hoppas din vecka blir fin!
Kramar Kathrine

Fiffiga Systrar sa...

Vad härligt det är med nya växter!! Man blir så glad av dem och de gör så mycket för känslan i hemmet!

Ha en fin måndag!

Kram Emelie och Elin

gamla skolan sa...

Sophora är så skir och vacker , tyvärr håller jag inte liv i mina så länge :( Hoppas du har bättre tur .
Kramar // Susanne ♥

Granne med Selma sa...

Sophora... hm! Det tror jag att jag måste köpa mig en. Så snygg! Tack för tipset!
//Sussie