tisdag 23 oktober 2012

Helst gammalt och slitet.



Köksredskap i trä gillar jag, helst ska de vara riktigt gamla och slitna.


I äggkorgen förvarar jag lök, den är lite lagom rostig med små fötter. Den har jag köpt från Maries fina butik Vita Ranunkler.


Därifrån kommer också ett par skodder som jag är hellycklig över! Nu ska snickarn få göra tre nya med de gamla som förlaga, de ska sitta i fönstren i gamla affärslokalen. De går att vika ihop på mitten och blir då bara hälften så breda. När de är uppfällda får de fungera som "gardiner" på sidorna.

Själv känner jag mig också både gammal och sliten, det är mycket på jobbet nu och nästan två veckor framåt. 
Men sen, då blir det förhoppningsvis tätare besök hos Er!

Tack alla ni som besöker min blogg, att läsa era kommentarer gör mig så glad!

Kramar från mig!

16 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Gammel og sliten hender det at man føler seg , MEN det stemmer jo IKKE . Vi er jo unge og spreke !! Jeg har også en gammel krukke på benken med gamle , slitne tre redskaper...godt brukte og veldig fine. Det skal bli spennende å se de skoddene ved vinduene ! God klem fra Sidsel.
PS ! Det var det jeg skulle si at når man føler seg sliten og gammel , så er det viktig å ha noe å se frem til, å glede seg til. Klem klem

Cat sa...

Härliga bilder från köket, vilken underbar färg det är på din panel.
Mysigt med "skodder" (jag kallar det fönsterluckor, eller är jag fel ute :o) Jag tycker det är så himla fint att ha annat än gardiner i fönstren.
Ha de gott och kämpa på. Kram, Catarina

Anonym sa...

Så fina bilder. Å skodder har jag aldrig hört förut. SNYGGT
Ha en skön kväll
Kram
AC

Vardag och flärd sa...

Gamla slitna redskap är så släta och sköna att hålla i. Och så praktiska saker som gjordes förr, det fanns mycket tanke bakom!
Kram Eva

Norregård sa...

Underbara skodder:))

Ta hand om Dig Vännen!!
Kram Malin

Marie sa...

Här är en till som känner sig gammal och sliten, är mycket på jobbet här med!!!!

Kul att få se både skodder och äggkorg, är så glad att du är nöjd med sakerna du köpt av mig.

Kram Kram
Marie

lisashus sa...

Jag håller med dej om det gamla och lite slitna! Prylar med patina s.a.s.! Så vackra redskap och så användbara!
Vilka härliga "skodder" du har fått tag i! De blir ju perfekta som "gardiner"!

Här är också mycket jobb och åtaganden! En intensiv period, där det inte finns så mycket tid för egna tankar och lugna dagar och kvällar!
Hoppas att du snart får det lite lugnare, precis som jag!
Kram
Lisa

Elin sa...

Gammal och sliten blir du aldrig världens finaste Cia! Det finns ingen som du!

Tinas bo sa...

Underbara skodder!!
Kommer att bli supersnyggt ju...)

Och jag gillar oxå gamla slitna köksredskap... Har bl.a några från mormor och morfar och de nyttjar jag dagligen... :)

Kram Tina

Vitspets sa...

Gammal och sliten så är vi två :-)
Just nu är vi ont om folk på jobbet jag är jätte stressat
Mår illa så att jag nästan kräks puha ...
MEN dina bilder är jättefina och jag blir så glad av dina kommentar på min blogg
Du är en härlig bloggvän
Stort kram Karina med ett Spöke

Snäckskalsdalen. sa...

Gamla slevar är värdefulla på många sätt och så vackra!
Ordet skodder hade jag aldrig hört förut, men jag förstår ju vad det är, och det kommer att bli jättefint när du fått grejat till det, det känner jag på mig.
Agneta kram

Blockethuset sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på idag..älskar också det där gamla skavda..lite mer känsla i det!
Ha det gott o jobba inte ihjäl dig.
Kram
Carina

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, borsten var märklig, än så länge, såtillvida att det man sopade ihop inte flög omkring, det lade sig i den mest prydliga hög och så kan man suga bort den eller hur man nu gör. Och hur mycket grejer det fanns på våra möbler vill jag inte tänka på! Förvånande bra! Kram

Elsa och Helena sa...

Vilka vackra skodder, skulle gärna vilja ha men mina fönster är för små.

Du frågade om dotterns byrå och ja, det ska ligga en marmor skiva på byrån. En till som är trött o sliten och nu väntar jobbarhelg...blir att ta till reservkrafterna:)

KRAM Helena

blockethuset sa...

Godmorgon söta du...titta gärna in hos mig..har något till dig där:)
Kram
Carina

Kristina sa...

Så fina skodder! Verkar vara en duktig snickare du har hos dig! Hoppas vi får se resultatet när det är färdigt! :)
Ha det fint!
Kram Kristina