söndag 16 december 2012

Mera bondrokoko.








I augusti svarade jag på en annons med bondrokoko stolar. Jag fick aldrig något svar och tyckte att säljaren åtminstone kunde höra av sig om möblerna redan var sålda. Det konstiga var att annonsen fanns kvar en tid efter jag hade mailat.

Så dök möblerna upp igen och jag kände genast igen dem, säljaren hade nu kommit hem efter en längre tid i USA! Jag hade precis sålt lite mark till en granne som gjorde köpet lättare, hellre stolar än den lilla markbiten.



Nu står de här hemma, fyra stolar och två karmstolar tillsammans med stolarna jag köpte i somras. De här är mer grå och har lite fler dekorationer, men det gör inget att de inte är exakt lika. Jag ska låta klädseln sitta kvar tills jag bestämt vad det blir. Visst är de fina!

Önskar er en fin 3:e advent!

18 kommentarer:

Cat sa...

Såå fna! Vilken tur du hade :)
Älskar verkligen det kurviga i rokoko-möblerna.
Ha de gott. Kram, Cat

Tidevarf sa...

Urtjusiga, vilket fint köp. Grattis!
Kul att du gillade min julpyntslåda, idag visar jag lite vad som ligger i den.

Ha en härlig 3:e advent
Kramar
Anneli

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ojj så fine stolene er ! Helt nydelige er de ! Så du solgte mark altså ?! Hehe jeg kunne jo ikke skrive tomten , som det heter her. Har du solgt tomten liksom ?! Stolene er så fine til det blå skapet ditt i bakgrunnen , de kommer så godt frem. God søndag til deg ! Klemmer fra Sidsel

Blockethuset sa...

Vackra! Och bra som du skriver ..att känna av vad det ska bli för tyg på sedan. Ibland är det bättre att ta in och känna av..jag gjorde så med min gamla gungstol. Kände av..resultatet blev att den fick vara som den är..sliten och skavd! Men använd med kärlek och omtanke..
Kram
Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh, stolarna är underbart fina. Vilken tur att du såg annonsen igen, såna här skönheter ser man inte allt för ofta.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Ja, riktigt fina! Vilket kvalitetsarbete! Det var ju verkligen värt att vänta på och säkert var det meningen att just du skulle skulle bli den lyckliga ägaren. Spännande att se vad det kommer att bli för tyg på sitsarna!
Glad 3:e advent!

Annes vita rum sa...

Verkligen jättefina! ha de fint!

Anonym sa...

Inte bondrokoko, en ofta felaktig och missvisande term som inte ens finns egentligen. /Vänligen Lisa.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Du det der som din søster pleide å si om sykklenei kjelleren har det bedre enn de hjemløse , åhh sååå sant. Ja jeg vet desverre at dette hysteriet går i arv , min datter sliter seg nå helt ut på at alt skal være perfekt til jul. Gode klemmer fra Sidsel

Chokladvillan 1910 sa...

Jättefina ! Jag har något liknande eller exakt... Jag skulle bara köpa ett skrivbord & så frågade de om jag var intresserad av dessa 10 stolar, 2 karmstolar, ett stort bord, en skänk & ett skåp. Vi hade just flyttat så det passade ju perfekt !!! Mina är signerade & har ett årtal 1946 Stockholm. De är mer i en beige ton. Jag är helnöjd !
Så jag förstår att du är nöjd ;)
Kram Anki

Katta sa...

Vilken tur du hade med stolarna, de är jättevackra för att inte tala om skåpet i bakgrunden, så fint!! Den färgen är så snygg med. Kram Katta

Fågel Blå sa...

Åhhh Jisses så fina stolar,, så fint!
Hoppas du haft en fin Helg
Önskar dej en fin ADventskväll
Kramar Kathrine

Vardag och flärd sa...

Åh, så vackra! Jag förstår att du är lycklig, de passar så fint hos dig!
Kram Eva

Nina sa...

Ja verkligen! Sååååå fina!
Ktam!

Solstrimmor sa...

Sååå fina! Roligt när man hittar det man letat efter! Och att betala med en bit mark... perfekt:)

Ha en bra vecka!
Kram Eva-Mari

Viola sa...

Kan bara hålla med...så fina..underbara former..köpte min grupp på blocket :) ha en fin vecka, kram

Snäckskalsdalen. sa...

Ljuvliga stolar och vilken tur att det ordnade upp sig till slut! Det är lite kul när det blir så där konstigt och sen ordnar det sig till det bästa! Och att ha olika stolar är så charmigt!
Agneta kram

Odensvi gård sa...

Stolarna ser härliga ut och tillsammans med den vackra blå skänken blir det en plats att längta till.