söndag 13 oktober 2013

En blir två.


Glasbehållaren har stått på köksbänken med mjöl, socker och annat. Den består av åtta glasbehållare som har tagit väl stor plats. 


Igår när den skulle rengöras började jag skruva, jag tycker om att plocka isär saker. Jag fick itu stativet och då var problemet löst!


Fyra blir kvar i köket och den andra delen hamnar i badrummet som tvålförvaring. Tvålarna är vackra att se och de goda dofterna blir kvar i burken. Bara att glutta på locket, om det skulle behövas!

Nu väntar en solig dag och jag ska ut och dra ihop gamla takplåtar i en hög.
Vad gör du denna söndag?

Kram //Cia

16 kommentarer:

Majas bekännelser sa...

Vilka häftiga grejer du har hemma! Det är charmen med gamla ställen, att det kan gömma sig de mest fantastiska saker i gömmorna. Eller så finns de på loppis... Superfint ordnat med tvålarna! vi är på väg till badhuset! Ha en fortsatt skön helg! Kram Maja

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å herlighet så heldig du er , at de sto igjen i huset ditt !!! Så fiiine ! Veldig smart det der med å oppbevare de vakkre såpene på glassbeholderen , så kan man både nyte synet og duften . Jo du , nå skal jeg koke kaffe til gubben som holder på å brenner bål av gammle planker og kvist . Etter det skal jeg gå en fin tur på åkerene med Frida , den ene hunden . Deilig søndag til deg ! Klem klem

Tinas bo sa...

Vilken urläcker glasbehållare!!!!
Kommer ihåg dem från barndomen, de var fyllda med smågodis... :0)
Och man kunde inte slita ögonen från de färgglada glasbehållarna.. hihi
Vad bra att du fick isär ställningen, nu kan du njuta dubbelt av den!
Härligt med tvålarna, ser så vackert ut!

Ha en fin söndag
Kraaam Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Smart! Ibland lönar det sig och skruva, blev jättefin tvål förvaring.
Stor kram
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Jättesnygg tvålförvaring! Jag hoppas du använder tvålarna också och inte bara har dem till lyst.
Fin ny vecka på dig!
Kramar Eva

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint med dom gamla karamellburkarna passar ju superbra att ha tvålar i!
Önskar dej en fin Vecka!
Kram Kathrine

LantlivsAnette sa...

Sååå fiffig du är..de där ställen är såå himla fina, önskar att jag hade plats för ett i mitt kök..Kraaam Anette

Solstrimmor sa...

Du är så kreativ, min vän! En karamellbehållare kan bli en annan ännu mer praktisk lösning om man har ögon och handlag. Och det har du!

Hoppas din hopdragarsöndag blev bra!

Kramar från Eva-Mari, som såg en underbar film igår... En sång för Marion, rekommenderas varmt!

Min KuriÅsa Värld sa...

Kul med nya användningsområden! Jag använder min Reda specerihylla till alla miljoners småsaker jag har, typ beslag, fina knoppar, glasprismor... Du vet, allt som inte har en plats i hemmet men som man absolut inte kan leva utan;))
Kram Åsa

Jenny sa...

Den härliga söndagen igår jobbade jag hela dagen, men idag är jag ledig och poar på hemma. Vad bra att den gick att dela! Jättecharmig!

Kram,
Jenny

blockethuset sa...

Så himlans fiffig du är...så vackert att ha detta på toan. Klart man ska njuta där också.
Vad jag gjorde igår...jo, älgjakten drar ju igång idag, söndagen innan får vi fruar, sambos och familjer vara med och inleda med en gemensam grilldag. Kvällen tillbringades tillsammans med dotter, en balja the och massor tända ljus.
Kram till dig
Carina

Snäckskalsdalen. sa...

Tvålkonst! Väldigt vackert!
Agneta kram

blockethuset sa...

Hojt hojt..här var jag igen. ville svara på din fråga..visst är det matte (det vill säga jag!)som sytt dessa jutesittsäckar. På sommaren sitter jag själv på dem ute på trappan, men nu har jag dragit in en i huset. Perfekt för hundarna. Och gör inget om det är skitiga tassar, vem ser det på en jutesäck liksom?
Må gott
Carina

Anonym sa...

Hej! Jag lämnar en kommentar hos dig för att fråga om du skulle vilja göra mig en liten tjänst som skulle betyda såå mycket för mig!! Jag heter Sanna och är 20 år och bor i en liten stad utanför Stockholm, jag brinner för mode och skönhet (vilket du kan se i min blogg haha) jag deltar nu i Schwarzkopf tävling på facebook där man kan vinna en tävling om Sveriges snyggaste hår! Jag skulle vara evigt tacksam om du ville rösta på mig och kanske även lämna en kort motivering om du gillar mitt hår! Kram!
https://hairicons2013.com/sv/entry/87/


/ WWW.FASHIONJOINT.SE

Chokladvillan 1910 sa...

En sån där glasbehållare skulle jag gärna vilja äga ! Så coola & vad man kan hitta på att ha i dem ;) Jag har saknat bloggvärlden, skönt att vara tillbaka ! ;) Jag är hemma & vilar efter att ha drabbats av någon sorts hormonrubbning :( Suck ! Åldern antar jag. Nu får jag tid att kolla in alla bloggar, yes !
Må så gott & syns snart igen ! :)
Stor kram Anki

MODERN COUNTRY sa...

God Lørdag morgen til deg Cia :) Og tusen takk for alle kommentarer du skriver til meg! Jeg blir så glad for dem alle. Tusen takk :) Jeg skulle ha svart deg på iallefall to av dem, jeg husker du skrev til meg om at din farmor kom fra Danmark. Og du lurte på om jeg ikke viste om Camilla Plum var. Ja denne karakterfulle sjelen vet jeg godt hvem er. Jo det gjør jeg sannelig, elsker hennes tv program! Hun har en dagligdags og ujålete stil som jeg beundrer. Hun får meg tl å slappe av og ikke være så redd for å feile i kjøkkenet. Jeg er jo selv veldig opptatt av økologisk og god mat som kommer rett fra jorden. Hun er er veldig kreativ med råvarene synes jeg. Og tusen takk for dine komplimenter om mitt broderiarbeide. Betyr så mye for meg å få feedback, for jeg er jo ingen proff!! For å lære meg om dette har jeg kikket rundt i blogger på nett, mest i Franske. De er så flinke med håndarbeide. Dessuten har jeg brukt google translate mye, sånn har jeg sugd til meg all informasjon jeg kunne finne. Jeg kjøpte en bok full med fine monogram mønstre, den har jeg snakke om tidligere i bloggen. "Brodera i Hvitt av Marie Noelle Bayard står på ønskelisten en lang tid nå, jeg har lest fantastiske tilbakemeldinger om den på Amazon.fr. Ellers har jeg ikke lest eller hørt om boken til Ewa Kewenter, den skal jeg straks søke opp. Har du begge bøkene selv ?? Og broderer du monogram også ?

Så til dine fine bokser, altså det er jo så fint med de såpene og lavendelen inni!! Jeg har selv også vakre såper stående fremme, veldig dekorativt. Pleier å kjøpe olivensåper i Sverige, her er de altfor dyre. De er de eneste jeg kan bruke for min håndeksem. Bruker dem også til å ta bort sminken, og de er fantastiske til å ta bort flekker med også. Men det vet du vel kanskje allerede ? ;) Jeg liker også godt å bake, men er livredd for å bake brød. Altfor ofte har de blitt harde som stein. Du har fine redskaper på kjøkkenet ditt!! Må kikke inn oftere hos Fågel Blå sin butikk, ditt fine pledd med paisley mønster kommer jo derifra. Det ville jeg selv ha. Kathrine er gullig, Liker dere begge så godt ♥

Ha en herlig weekend og nyt den fine høsten du også :)

Stor klem ~ Aina