onsdag 22 juli 2015

Ett nytt försök!


Igår ringde en väninna och ville jag skulle följa med på en utflykt. Så klart jag hängde på!
En handelsträdgård hade rea och jag köpte pelargonen, jag prövar den igen. När vi gick runt kunde vi konstatera att vi haft en hel del olika växter, men något hände...


Ett loppisbesök blev det också. Jag gillar egentligen inte pluttenuttiga saker men paret med de gamla vaserna kunde jag inte motstå. 


Och så blev det åtta ovanliga glas! Arvegods som såldes av en dam som hade mycket parfym på sig, även silkespappret luktar tant.



Det bästa av allt var nog ändå jordgubbarna! Självplock på en enorm åker med stora och goda gubbar. I baljan är det tio liter som ska bli sylt och de finaste styckfrysas.


Och några måste smakas under rensningen!

Hoppas ni får en fin dag!
Cia

15 kommentarer:

lisashus sa...

Det ser ut som om du hittat en härlig doftpelargon - Fragrance, som jag haft i flera år nu och delat ut skott till höger och vänster! En favorit här!

Vilka roliga loppisfynd med tantlukt å allt! :)

Härligt med alla jordgubbar och vilken vacker skål/balja!
Ja, det gäller att passa på nu när man kan plocka själv!

Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Erikslundsliv sa...

Det är så kul att göra fynd på loppisar! Passerade ett antal igår på väg upp till Vilhelmina. Några små fynd och ganska mycket skräp som det brukar vara. Du gjorde fina fynd ser jag och jordgubbsplockning det är tradition hos mig men inte i år med min fot.
Kram, Ann

Fågel Blå sa...

Härligt med en utflykt och så mycket fint du hittade,
Härligt med Jordgubbar, det kan man inte få för mycket av!
Fin Dag till dej!
Kramar Kathrine

Huset bakom lindarna sa...

Jag har inte varit på en enda loppis i år, vet inte varför, men det har ofta varit stängt när vi passerat någon. Kanske måste bli bara en loppisrunda och inget annat!!
Däremot har vi också fått till självplock av jordgubbar och de var också stora och fina här i år. Underbart att ta fram när snön faller....
Söta vaser, tänk dej dem med vitsippor i till våren.
Kram/Finas mammis

House and Garden by Bia sa...

Så härliga saker du hittade på loppis !!!...visst är det kul med loppisar ;))
Har varit på några i sommar också ;)
Ha det gott !!
Kram bia

Meta sa...

En mycket trevlig resa du gjort. det är bra med väninnor som vill ha en med. Det är inte ofta jag gör fynd nu för tiden på loppisar. Får nog ta tag i det i höst och vinter det passar bra att göra sånt då. Mums med jordgubbar i mängd Ha en fin och skön vecka
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Lyckad tripp med väninnan! Glasen är ju helt underbara, skulle gärna ge en bra slant för att ha dem! Jag gillar lite annorlunda saker, inte bara det om är trendigt just nu.
Pelargonen är väl en doftande sak? Har flera olika doftande och de är nog de mest lättskötta pelargoner jag har. Vintertid ställer jag inte undan dem utan de får stå som andra krukväxter.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

HWIT BLOGG sa...

Fina loppisfynd och en dos tantdoft tillhör hi hi...
Jordgubbar ja, undrar om de har regnat bort här? Finns inte en liter att få tag på!
Sommarkram till dig,
Titti

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja men de to små vasene var jo litt søte da ! Jordbærene ser flotte ut , her i butikkene er jordbærene så som så i år synes jeg . Gleder meg til vi skal reise snart og til å titte innom noen av de mange loppisene i Sverige. Fin sommerdag til deg ! Klem

Jane sa...

Hello Cia, I found your blog via Aina at Modern Country. You live in a beautiful place and I just love the glassware you found at the market. And those delicious strawberries! I live in Australia so it is winter here-so lovely to enjoy your summer! Bye bye, Jane

skapa och inreda sa...

Jättefina saker som du hittat på lopis, alltid roligt att göra små fynd.
Kan nästan känna lukten av jordgubbar när jag ser dina härliga bilder.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin pelargon, vackert och ha
den i kruset. Och så fina glas, du får
vädra dom och slänga pappret. Kommer
bli läckert till en dukning i höst.
Kramar/AM

Jenny sa...

Känner doften av både tant och jordgubbar, ha ha. Roligt med fynd, själv har jag varit världens sämsta på att loppa i år. Vet inte varför, kanske för jag har fullt överallt, kanske för att barnen blivit för stora, annars har det varit lite tradition att åka på en runda åtminstone nån gång per år.

Kram

Unknown sa...

Ser härligt ut! Loppisfynd och nyplockade gubbar. I dag tröstar jag mig med bloggunderhållning eftersom vädret håller mig inomhus.Jag har tröttnat på sommaren, rosorna likaså de vissnar i knopp och trillar av.
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har en liknande doftpelargon som precis har börjat blomma. Det är lite segt med blomningen, tror att det saknas solsken. Vilka fina loppisfynd du gjort.
Ha det bra!
Kram,
Regina