söndag 13 mars 2016

Gamla nejlikor.


Har aldrig varit bra på arrangera blommor, jag har bara klippt stjälkar och stoppat ner buketten i en vas. 
Nejlikor i en rostig krona, en skål med vatten är gömd i kronan.


Med en vecka gammal bukett prövade jag olika arrangemang, det var riktigt roligt att använda annat än en vanlig vas. 


Korta och långa nejlikor blev riktigt bra i en stor glasburk!


Tack alla för kommentarer om mamma, hon mår allt bättre. Det är många mil mellan oss så det blir en hel del telefonsamtal.
Jag hoppas verkligen att de som inte har anhöriga får stöd av sköterskor som vågar ifrågasätta läkares felaktiga diagnos. Att de får den vård och omsorg de har rätt till!

Ingen sol idag så det blir välbehövlig städning, sedan belöning med besök hos er. 
Önskar er en fin söndag!


13 kommentarer:

lisashus sa...

Jag tycker att du är en riktig fena på att arrangera blommor, i alla fall nejlikor! Oj, så fint du har gjort och så läckra de är! De verkar ju ha kommit tillbaks på senare tid, annars en gammaldags blomma från 40-50-talet. Vet att den förekom i många brudbuketter på den tiden.

Skönt att din mamma är på bättringsvägen, men frustrerande när man bor långt ifrån.
En fortsatt skön söndag önskar jag dej!
Kram
LIsa

Meta sa...

Vadå dålig??? i dagens läge är det ju jättelätt att få till fina arr. Så fint som du har fixat det. Nejlikor är inte min favvo blomma inne men jag gillar när de står så där i glasflaskor eller småvaser. Då kan de till och med hamna hos mig.
Det är jobbigt att ha föräldrar långt borta det vet vi av, nu är vi i alla fall lyckligt lottade med att systrar bor lite närmare.
Ha nu en skön söndag synd att solen inte vill visa sig som de lovade men det är bara att gilla läget
Kram Meta

Erikslundsliv sa...

Du har ju gjort jättefint med enkla medel och det enkla är ju oftast det vackra! Jag skulle vilja ha mer färska blommor varje dag, det är så fint. Snart kan vi ju börja plocka in lite från trädgården, det är ju det bästa!
Ha det gott!
Kram, Ann

Vit Hortensia sa...

Jag tycker verkligen om nejlikor! De är prisvärda, väldigt hållbara och vackra att arrangera och så finns de i så många färger. Din aprikosa färg är jättefin och just bara en kvist i en smal vas är så effektfullt!
Tack för alla dina goa kommentarer!!! På din fråga om hur vi tätade vår skorsten skrev jag ett utförligt svar under det inlägget "loppisfynd". Tog fram fakturan på jobbet som gjordes så det skulle bli rätt. Hoppas att det löser sig på allra bästa sätt för dig!
Kram till dig och till lilla mamma <3
Birgitta

Vardag och flärd sa...

Skönt att din mamma bättrar sig!
Du kan visst arrangera blommor! Ser så kreativt och fint ut på dina bilder.
Ha en fin ny vecka, vännen!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Men kjære deg , hadde du kommet hit til svenskegården , så hadde du fått sol :) Det ble fint med danderingen av Nelikker , det greide du bra ! God søndagskveld til deg ! Klem

House and Garden by Bia sa...

Så fint du gjort med blommorna ;))
Hoppas din mamma mår bättre nu ;))
Ha det gott och en fin vecka önskar jag dej ;))
Kram bia

Katta sa...

Tycker du arrangerat nejlikorna i burken jättefint! Det spetsiga kronan längst upp är grymt cool, är det ett gammalt sågblad eller vad? Vet hur det är när ens mamma bor ensam långt bort, min har varit med om liknande men nu har hon flyttat till serviceboende där hon har egen fin lägenhet men all tänkbar service och hjälp i huset så bra, hon har dessutom blivit mycket gladare och kreativ. Kram Katta

Solstrimmor sa...

Så vackra arrangemang du gör. Rostiga kronan... helt underbar! Så skönt att mor är bättre, det lättar ens hjärta. Alla ska må bra!

Ha en fin dag!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Du kan visst! Så vackert så med blommorna...
Skönt att din mor är bättre, det glädjer mig!
Ha en solig onsdag nu, sköt om dig.
Kram från Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste om din mamma, historien upprepar
sig. Tänk att man ska behöva kämpa för
och få vård i ett land som Sverige! Det är
tur att du var med och allt blev bra.
Blommor är du superbra på och arrangera, lika
fina alla tre du gjort.
Kramar och fin helg säger jag redan nu/AM

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men .....
Du är ju jätteduktig att arrangera blommor...
Jag tycker det är jättefint :)
Ha en skön fredagskväll och helg.
Stor kram
Jessica

Hajan sa...

Så snyggt det blev med Nejlikorna som Du stoppade ner i den rymliga vasen.
Vet Du vad det skall jag härma efter Dig, det var ju jättevackert.
Har suttit en stund och kollat på en del bloggar
det är faktiskt ett bra sällskap.
Det är svårt att hitta något att skriva om, men så poppar det fram något och vips så har man ett ämne. Ha nu en bra helg önskar Hajan