söndag 16 april 2017

April, april..!



Sommardäcken sitter på, jag har fyllt år, plockat tussilago och krattat i trädgården. Och så kom då bakslaget med snö! Det mesta är borta idag, men ändå. Ok, det är kanske bra för grundvattnet.


En av flera födelsedagsbuketter och det blev även en present till "mina" fåglar.

Hoppas buketten står sig länge!

En present till mig själv!


Även i år kom min goa granne med vackra ägg! Hon brukar komma barfota men inte den här gången, dessutom är hon höggravid.
Och jag inledde påskledigheten med influensa och sängläge...
men idag känns det som om det vänder.

Önskar er som kikar in en fortsatt fin påsk!
Kram/Cia
 

12 kommentarer:

Hajan sa...

Åh så länge sen du var här, vet Du jag älskar
Göran Greiders ord och verser.
Tycker det är så trevligt när han är med på
fyran på Fröpanelen

Väldigt fina blommor också.

LantlivsAnette sa...

Åhhhh stort GRATTIS i efterskott !! Vet du, jag fyller också år den här månaden, nästa vecka...åren går..Hoppas att du är kry nu, inte roligt att vara sjuk, också får vi hoppas att solen kommer och värmer upp allting, för här hos mig har vi mycket snö kvar ännu, och jag längtar sååå tills jag kan få börja påta i trädgården. Kraaam Anette

Vardag och flärd sa...

Grattis i efterskott Cia! Visst är det roligt med fina presenter och jag ska också presenta mig själv med den fina boken.
Jag hoppas du känner dig bättre nu! Det är inte särskilt roligt att tillbringa ledig dagar i sjuksängen, nej, det är aldrig roligt men men ....
Påskkramar från Eva

Solstrimmor sa...

Vilket vackert fågelbad! Grattis till ännu ett klokår. Göran Greiders underfundiga prosa tilltalar mig också men den boken har undgått mig. Fin är den och en utmärkt egenpresent!

Kul att du ger oss ett livstecken. Hoppas din höft har återställt ditt liv?

Glad påsk!
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Härligt att se dig igen! Fin bukett och så härligt med fådda ägg från grannen.
Ja, nog var det lite snopet med snön som föll, men nu är den borta igen tack och lov!
Idag ska jag nog ge mig ut och rensa hallonhäcken. Det brukar jag göra redan i mars, men i år har jag helt enkelt inte hunnit. Jag har haft det lite körigt en längre period så i påsk har jag mest vilat. Så skönt!
Ha en fin dag fina Cia!
Kram, Ann

Erikslundsliv sa...

Glömde ju helt bort att säga ett stort GRATTIS! :-)

lisashus sa...

Vilken underbar bukett och GRATTIS i efterskott!
Ja,påsken blev inre den där våriga njutarhelgen som man hoppades på med både kyla och snö! Hoppas att du piggar på dej och hinner njuta lite av annandagen idag!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

GRATTIS! och varma kryapådig kramar <3
Vilket vackert fågelbad, och härligt att få blommor att glädjas åt då man fyller år.....och närproducerade ägg måste ju vara en lycka i sig!
Allt gott till dig!
Kram
Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Hoppas påsken varit bra ;)
Önskar dej en fin fortsättning på veckan !
Vårkram bia

HWIT BLOGG sa...

Grattis så här i efterskott! Skönt att se att du är tillbaka på bloggen :)
Ja nog har vi aprilväder, snö, sol och ljumma vindar, märkligt...
Kram från Titti

Hajan sa...

Åh så roligt att se och höra något från dig , ett stort g r a t t i s
KOMMER HÄR I EFTERHAND Trodde du blivit dåligt efter
alla fönster och reparationer.
Här har varit botten, tidig vinter i år. Nej vars så
farligt är det väl inte. Men nu vil väl alla ha lite
värme, ungdomen vill ju ut och se på brasorna, de tager sig väl inte
så vått som allt är.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Grattis med fyllte år ! Vakker blomsterbukkett som du fikk og egg i år igjen ...lykke . Fin dag til deg . Klem